środa, 12 stycznia 2011

eksperymenty gazowe (2)

Dziś druga (i ostatnia) część sprawozdania z farbowania gazy różnymi metodami.

EKSPERYMENT 3: gaza zaprzyjaźnia się z akrylówką.
Potrzebne są: gaza, akrylówka/i, klej, pędzel, kartonik

Najpierw przykleiłam gazę klejem do kartonika. Kiedy klej wysechł, popaćkałam całość wybranymi kolorami. Oto rezultat wmontowany w kartkę:

Muszę powiedzieć, że spośród czterech eksperymentów ten najmniej przypadł mi do gustu: gaza jest sztywna (na co zapewne wpływa też obecność kleju), kolory się nie pomieszały, co może dałoby się zrobić lepiej, gdybym była bardziej cierpliwa. W każdym razie - da się.

EKSPERYMENT 4: kurkuma
Potrzebne są: gaza, kurkuma, mały rondelek do zagotowania.

Jakiś czas temu w imaginarium było sprawozdanie z farbowania papieru i szmatek sokami z owoców i warzyw. Minęło kilka miesięcy i okazuje się, że papiery nawet dość trzymają kolor – leżą w pudełku, więc nie spłowiały. Szmatki i sznurki mieszkały przez ten czas w szufladzie i kiedy je ostatnio wyjęłam, okazało się, że większość wpadła w różne odcienie szaroburości – z wyjątkiem kurkumy. Ścinki zafarbowane w tej przyprawie nadal są jaskrawożółte.

Takoż i ugotowałam sobie nieco wody z mieloną kurkumą (myślę, że można ją bez trudu kupić w supermarkecie) i zanurzyłam mokrą gazę. Odczekałam może z dziesięć minut, wyjęłam szmatkę i przepłukałam kilkakrotnie w czystej wodzie.


Cudnożółty kolorek, jaki mi wyszedł, zapewne przyda się na wiosennych kartkach, albo w art journalu, który łyknie każdy eksperyment :)

3 komentarze:

  1. Jesteś bardzo zdolna a Twoje dzieła cieszą oko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny żółty kolorek wyszedł :)
    Ja ostatnio zrobiłam tło do LO za pomocą właśnie przyklejonej do brystolu gazy. Może faktycznie do kartek ten sposób nie jest tak dobry jak pozostałe (chociaż mi ta kartka się podoba :) ), ale na większych powierzchniach się sprawdza, dosyć fajny efekt wychodzi. Robiłam pierwszy raz, wiec teraz wiem co chcę zmienić przy malowaniu ;) i przymierzam się już do zrobienia następnego (zresztą na Wasze wyzwanie ;) )
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Efekty gazowe świetne! Zarówno te jak i poprzednie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń