czwartek, 23 grudnia 2010

kursik na ostatnią przedświąteczną chwilę

Jeśli ktoś jeszcze pakuje prezenty i potrzebuje szybkiego pomysłu na zawieszki czy podobne dekoracje, może je sobie sporządzić opisaną niżej metodą, którą wykorzystałam w takiej zakładce:

Najprościej jest wydziurkować kształty, na przykład śnieżynki, i nakleić je na jakieś atrakcyjne tło, jak choćby używane kartki świąteczne (niech żyje recykling!)

Sposób dłuższy wymaga nieco więcej materiałów: karton, klej lub gesso, brokat. Podobnie jak w tej łatwiejszej wersji, dziurkujemy sobie wybrane kształty. Moje przycięłam w kwadraty.

Dziury czekają sobie na boku, a my na innym kawałku kartonu (może to być też używana kartka świąteczna, bo zależy nam tylko na jednej stronie) przyklejamy nieco brokatu - na kleju albo na gesso. Staramy się robić to z umiarem, bo jeśli wyjdzie zbyt gruba warstwa, to może być kłopot z naklejeniem na wierzch naszych dziur.

Kiedy klej wyschnie i obie warstwy ładnie się trzymają, przycinamy spodni karton wedle rozmiaru sporządzonych uprzednio kwadratów z dziurami.

Nowo powstałe kwadraty możemy jeszcze podkleić nieco większymi kartonikami, żeby powstały ramki:

Potem takie elementy możemy wykorzystać na przywieszkach do prezentów, albo na innych drobiazgach. Na poniższej zakładce dodałam jeszcze nieco perłowej akrylówki, nakładając ją wacikiem zamiast pędzla dla uzyskania nieregularnego popaćkania.


4 komentarze:

  1. fajny pomysl :) moze jeszcze wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostało mi jeszcze kilka prezentów do opakowania i jedna z Twoich dziurkowanych śnieżynek:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. hahahaha te "nasze dziury" strasznie mnie rozbawiły. Dzięki, bo już myślałam, że się tu wywrócę na lewą stronę z szykowaniem wigilii :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosto i efektownie :) Wesołych Świąt, pozdrawiam ciepluchno.

    OdpowiedzUsuń